Žerjavčki Trzin

Društvo upokojencev Žerjavčki Trzin

VARNA VOŽNJA AVTOMOBILA V STAROSTI

Komentiraj

Društvo upokojencev Žerjavčki Trzin in predavatelj Marjan Peljhan, sta že tretjo leto zapored pripravila v Dvorani Marjance Ručigaj v Trzinu, predavanje o novostih in pravilih varne vožnje. Udeležba voznikov in voznic z več kot 30, 40 in celo 50 letnim vozniškim stažem  je bila kar številna.

Vožnja avtomobila postaja vse zahtevnejša, ne le zaradi povečanja števila vozil, spreminjanja prometne zakonodaje, ampak tudi zaradi starosti voznikov in zmanjševanja sposobnosti čutil za varno vožnjo. Predavatelj je predstavil novosti na področju prometnih znakov in označb, posebnosti vožnje po cestah, ki jih  najpogosteje uporabljamo in »napotke« za varno vožnjo. Da bo vožnja varna moramo:

  • Poznati prometne predpise, se s spremembami redno seznanjati in jih pri vožnji             tudi upoštevamo.
  • Bodimo pozorni na promet pred vozilom, dogajanje za in ob vozilu spremljamo v vzvratnih ogledalih. Ogledala ne kažejo celotne okolice ob vozilu. Področje »mrtvega kota«, ki ga v ogledalih ne vidimo, je potrebno pravočasno preveriti z obračanjem glave. To moramo storiti pred prehajanjem na sosedni prometni pas ali pred prečkanjem kolesarske steze.
  • Smerne utripalke, moramo uporabiti pravočasno in pravilno, da se drugi udeleženci v prometu lahko pripravijo na naše namene. Smerne utripalke (»žmigovci«) niso zaradi nas ampak zaradi drugih udeležencev.
  • Varnostna razdalja je razdalja do vozila pred nami.  Omogoča vozniku, da se še pravočasno ustavi ali umakne, če vozilo pred njim začne ustavljati. Zakonodaja določa, da mora biti varnostna razdalja najmanj tolikšna, kot jo vozilo prevozi v dveh sekundah. V neugodnih vremenskih razmerah, kot so dež, sneženje, poledica, megla, vožnja v predoru, pa daljša. Najmanj toliko kot prevozimo v treh sekundah.
  • Pot ustavljanja je razdalja, ki jo vozilo prevozi od trenutka, ko oviro opazimo do tedaj, ko se ustavimo. Sestavljena je iz reakcijske poti in zavorne poti. Reakcijska pot je razdalja, ki jo prevozimo od trenutka zaznave do pričetka ukrepanja in traja približno 1 sekundo. Če pa nismo zbrani, ali smo nepozorni na promet, utrujeni ali celo bolni, pa celo več kot 1 sekundo. Kolikšna je reakcijska pot,ki jo vozilo prevozi v eni sekundi kaže tabela.

Zaradi prekratke varnostne razdalje, zamudimo ukrepanje in  prihaja do naleta vozil. Da bi dobili prave podatke, kolikšna naj bo varnostna razdalja je potrebno podatke iz stolpca »reakcijska pot« pomnožiti z 2. Ker v vozilu nimamo »kalkulatorja«, varnostno razdaljo zaokroženo izračunamo po sistemu »šoferske matematike«. Hitrosti odrežemo ničlo, ostanek pomnožimo s 3 ter dobimo koliko metrov prevozimo v eni sekundi. To pomnožimo še z 2 in dobimo koliko m naj bo varnostna razdalja. Res pa je, da večje razdalje težko ocenimo.

Primer za hitrost 60 km/h:   6 x 3 = 18m/s  x  2 = 36 m

130 km/h:  13 x 3 =39 m/s  x 2 = 78m

Seveda varnostno razdaljo določamo na osnovi vozniških izkušenj. Strokovnjaki ugotavljajo, da večina voznikov vozi na prekratki varnostni razdalji. ZATO JO POVEČAJMO!

Dve uri  v katerih je predavatelj odgovarjal tudi na konkretna vprašanja, sta kar hitro minili. Morda se čez leto  spet dobimo. Do takrat pa vsem, tudi tistim, ki se predavanja niso udeležili želim srečno in varno vožnjo.

Marjan PELJHAN

Foto: M. Erčulj

 

Advertisements

Napiši komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s